فراماسونری جدید

ضمن انتقاد شدید از عملکرد هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد گفت: هفته نامه 9 دی از سخنگویان برجسته تفکر اسلام ناب محمدی (ص) به شمار می رود و توقیف آن هم  لکه سیاهی در کارنامه هیئت نظارت بر مطبوعات است و هم تاییدی مجدد بر عملکرد ننگین وزارت ارشاد است.

این پژوهشگر ارشد موسسه کیهان افزود:‌ آقای وزیر ارشاد باید موضع خود را در قبال توقیف هفته نامه 9 دی روشن کند. آقای وزیر ارشاد از تئاتر مستهجن هداگابلر حمایت کرده است. آقای وزیر ارشاد به یک عامل برجسته کودتای مخملی یعنی بهروز غریب‌پور که رابط  دو جاسوس شناخته شده سازمان سیا (رامین جهانبگلو و کیان تاجبخش) بود نشان درجه اول هنری داده است. آقای وزیر ارشاد مجوز پخش کتب فاسد و مبتذل را در نمایشگاه کتاب صادر کرده که اسناد آنهم موجود است. آقای وزیر ارشاد فیلمهای توقیف شده دوران اصلاحات را مجوز اکران داده است. آقای وزیر ارشاد در حوزه موسیقی کاملا برخلاف منویات مقام معظم رهبری عمل کرده است. آقای وزیر ارشاد باید استیضاح شود و بنده رایزنی هایی را در اینباره با کمیسیون امنیت ملی و فرهنگی مجلس داشته ام.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه جنگ نرم ادامه داد:‌ آقای وزیر ارشاد باید موضع خود را در مورد توقیف یک هفته نامه انقلابی به صورت شفاف اعلام کند. چگونه است که دهها هفته نامه سینمایی و مبتذل در این مملکت منتشر می شود؟  من فقط به یک مورد آن اشاره می کنم. مجله «رونا» صاحب امتیاز آن آقای محمد باقر صمیمی است. بنده از نزدیک در جریان پرونده آقای صمیمی هستم. آقای صمیمی در سال 81 به اتهام ارتباط با بیگانگان و داشتن روابط نزدیک با ضدانقلاب برانداز مقیم خارج از کشور توسط اطلاعات ناجا بازداشت شد و ماهها تحت تحقیقات قضایی قرارداشته و به نکات تکان دهنده ای اعتراف کرد. حالا همین آقای صمیمی صاحب امتیاز مجله روناست و به مبتذل ترین شکل این مجله را منتشر کرده و آن را به گروهی که آقای علیرضا باذل اجاره داده است. این آقای باذل یکی از کسانی است که وقتی خود من سال 80 در هفته نامه سینما جهان بودم ایشان از عناصر فعال در عرصه تبلیغ سینمای فاسد غرب بود. من زیر و بم این افراد را می شناسم. بخشی از آنها اکنون با جریان انحرافی و فرقه مشائی گره خورده اند. جالب است بدانید همین مجله مبتذل، در اسفند ماه پارسال  طی مراسمی سخیف، اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان چهره فرهنگی ایران در سال 89 معرفی کرد و به او جایزه داد! حالا شما همگرایی آقای مشایی با عوامل پنهان اپوزیسیون را در همین جشنها و مراسمها می‌توانید ببینید.

فضلی ن‍ژاد درباره توقیف هفته نامه 9 دی اظهار داشت: توقیف هفته نامه 9دی محصول ائتلاف نانوشته ای میان جریانهای انحرافی است. برای مجلس شورای اسلامی ننگ است که آقای علی مطهری نماینده آن در هیئت نظارت بر مطبوعات باشد.  همه می دانند که این فرد چه حمایت آشکاری از منافقین جدید و کسانی که به قول شیمون پرز در خط مقدم ارتش اسرائیل بوده اند، کرده است. من آقای علی مطهری را در نمایشگاه کتاب امسال دیدم و ایشان در حضور بیش از 40 نفر صراحتا به من گفت هم به تئوری ولایت فقیه را قبول ندارد و هم به عملکرد رهبری نقد دارد!

بنده به جد اعتقاد دارم که آقای وزیر ارشاد هیچ نظارتی بر عملکرد معاونان خود ندارد. او اصلا اجازه نظارت در بسیاری از حوزه ها را ندارد. تحلیل بنده این است. و اطلاعات مستند هم این را تایید می کند که در وزارت ارشاد، مدیران را برای ایشان منصوب می کنند. و همانهایی که معاونت مطبوعاتی را منصوب کرده اند خواهان توقیف هفته نامه 9 دی شده اند. و در راس این جریان آقای اسفندیار رحیم مشایی قرار دارد. آقای رحیم مشایی به دنبال پرونده سازی برای منتقدان خود است و انبوه شکایتها از سایت صراط نیوز و حالا توقیف هفته نامه 9 دی نشانگر وجود همین پروژه است. آقای رحیم مشایی و جریان انحرافی در مسیری گام برمی دارد که عاقبت سر از زندان در می آورند.

فضلی‌نژاد گفت: متاسفانه دیدار رییس‌جمهور با «ریچارد فرای» و «پریوش سطوتی» (همسر دکتر فاطمی که روابط گسترده‌ای با ماسون‌های انگلیسی دارد) مقدمه ورود منشور کوروش به ایران شد و انگلیسی‌ها با امانت گذاشتن این منشور، در واقع استراتژی ماسونیِ بسط باستان‌گرایی و ملی‌گرایی ایرانی را دنبال می‌کردند.

به گزارش صراط نیوز پژوهشگر موسسه کیهان که سخنران مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش سالانه فارغ‌التحصیلان «موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)» بود، در سخنان خود به موضوع «جنگ عقیده ماسون‌ها علیه اسلام: از دانته تا رورتی» پرداخت. این سخنرانی با حضور علامه «محمدتقی مصباح یزدی» عضو مجلس خبرگان رهبری و بنیانگذار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، فضلاء و علمای حوزه علمیه قم و فارغ‌التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و به درخواست سخنران بدون حضور خبرنگاران برگزار شد . در این گفتگو فضلی‌نژاد به بیان محتوای سخنرانی خود پرداخته است.

برنده جایزه ویژه جنگ نرم از شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی روز 21 شهریور 1389 ریاست محترم جمهور در مراسم رونمایی از «منشور کوروش» حاضر شدند، ضمن آرزوی افزایش رابطه ایران با انگلیس در همه سطوح و زمینه‌های گوناگون گفتند که «این مراسم رونمایی، بیدار باش به همه حاکمان، مدیران و مدعیانی است که اگر می‌خواهند در دنیا جاویدان بمانند، راه و مسیر درست راه کوروش است.» من این سخنان را نمی‌خواهم به عنوان اعتقاد رییس جمهوری باور کنم که 6 سال پیش همه آرزویش بوسیدن دست مقام عظمای ولایت و دیدن لبخند رضایت ایشان از دولتش بوده است، اما متاسفانه خواسته یا ناخواسته، دیدار رییس‌جمهور با «ریچارد فرای» و «پریوش سطوتی» (همسر دکتر فاطمی) مقدمه ورود منشور کوروش به ایران شد و انگلیسی‌ها با امانت گذاشتن منشور، در واقع استراتژی ماسونیِ بسط باستان‌گرایی و ملی‌گرایی ایرانی را دنبال می‌کردند.

فضلی‌نژاد گفت: جالب است که به شما بگویم پایان‌نامه دانشگاهی دکتر علیرضا ذاکر، استاندار اصفهان، علیه مکتب ایرانی و ریچارد فرای بود، اما ایشان پس از آنکه از ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به سمت داری اصفهان منصوب شدند، هزینه‌های کلانی را به فعالیت‌های ریچارد فرای یهودی در ایران اختصاص دادند، چنانکه محمد شریف ملک زاده (دبیرکل شورای ایرانیان خارج از کشور) در مصاحبه ای مطبوعاتی در 19 مرداد 1389 می‌گوید: « در زمان خرید ملک برای ریچاردفرای ایران شناس آمریکایی مشهور، ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان حضور داشت و رئیس جمهور هم اعلام کرده بود که با هر نگاه و متراژی که این ایران شناس تمایل دارد ملک مورد نظر او خریداری شود.» آقای ملک زاده در همین مصاحبه اشاره می‌کند که هزینه ملک توسط آقای علیرضا ذاکر استاندار اصفهان تامین شده و می‌بینیم کسی که تا دیروز در دانشگاه علیه این آمریکایی ماسونِ یهودی پایان‌نامه می‌نوشته، اکنون که استاندار اصفهان شده در حمایت از وی فعالیت می‌کند.

پژوهشگر کیهان ادامه داد: این از نمونه‌ها حیرت‌انگیزی است که تا به حال مشاهده کردم، چون آقای ذاکر را از نزدیک می‌شناسم؛ حتی سال 1377 زمانی که آقای روح‌الله احمدزاده (رییس فعلی سازمان میراث فرهنگی) رییس دانشکده خبر بود، من و آقای ذاکر برای سخنرانی علیه جریان اصلاحات آمریکایی در همایش‌های آن حاضر می‌شدیم و ایشان از افراد فعال در عرصه افشای جریان‌های انحرافی بوده است. شایسته است که آقای ذاکر در این خصوص رفع ابهام کنند که چرا علیرغم مخالفتشان در عرصه نظر با ریچارد فرای، در عرصه عمل از وی حمایت کرده است؟! آیا حفظ پست استانداری اصفهان برای آقای دکتر ذاکر این قدر ارزش دارد که دستور نامطلوب رییس جمهور برای تامین خواسته‌های فرایِ یهودی را اجرا کنند؟!

پیام فضلی‌نژاد افزود: اگر به خط رسانه‌ای آژانس خبری BBC از سال 1389 نگاه کنیم، می‌بینیم در که 26 دی 1389 فرج سرکوهی (جاسوس فراری) با نگارش مقاله «خط‌شکنی احمدی‌نژاد در میدان مین فرهنگ» به ستایش از سیاستهای فرهنگی دولت دهم پرداخته است یا در 26 فروردین 1390 نیز اکبر گنجی در مقاله «ایرانی‌گرایی به جای اسلام‌گرایی؟» در BBC همین رویکرد ستایش‌گونه از رویه سیاسی آقای اسفندیار رحیم مشایی را پی‌گرفته است. پشت صحنه نگارش این مقالات بحث مفصلی را می‌طلبد، اما این زنگ خطری برای دولت است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضاء کابینه آن د مسیر خدمت به مردم حرکت می‌کنند. از این رو، قطعا باید آقای احمدی نژاد «سیاست سکوت» را که یک سیاست انفعالی است، رها کند و نه تنها در برابر ستایشهای آژانس‌های خبری BBC و VOA موضع‌گیری قاطعانه کند، بلکه از رویکردهای ماسونی جریان انحرافی نیز اعلام برائت نماید.

* دیویی و رورتی جنگ داخلی میان ماسونها را کلید زدند

فضلی‌نژاد با بیان اینکه «عقیه خارجی فرقه مشائیه را ماسون‌های عملگرا می‌سازند» و برای درک ماهیت جریان احرافی باید بازخوانی کوتاهی از تاریخ سری فراماسونری داشته باشیم، توضیح داد همزمان با شکست نظام لیبرال سرمایه‌داری برای سرنگونی جمهوری اسلامی از راه‌های سخت و نیمه‌سخت، از ابتدای دهه 1990.م دو تفکر متضاد در لژهای فراماسونری ظهور کرد. یک نحله فکری معتقد به مبانی کانتی و خود را وارثات میراث عصر روشنگری و فلسفه مدرنیتة ماسونی غرب می‌دانستند که البته 3 کودتای ماسونی، یعنی کودتای سبز در انگلستان 1688-1689.م و کودتاهای ماسونی موسوم به انقلاب فرانسه و انقلاب آمریکا را در قرن هجدهم میلادی در کارنامه خود دارند؛ این نحله ادامه راه "انجمن سلطنتی علوم طبیعی لندن " یا همان "کالج نامریی " به عنوان اولین تشکیلات نهان‌پیشة نخبه‌گرا در حوزه جاسوسی علم و کیمیاگری شبه‌یهودی و علم العبادات ماسونی هستند که راهشان را "دنی دیدرو " در "دایره المعارف فرانسه " ادامه داد.

پژوهشگر موسسه کیهان ادامه داد: اما نحله‌ای دیگر از ماسون‌ها در اواخر قرن نوزدهم با "جان دیویی " (از پیشروان فلسفه عمل‌گرای آمریکایی/ پراگماتیسم) پا به عرصه گذاشتند و در آمریکای قرن بیستم به اقتدار پولیتکال (سیاسی) رسیدند، این نحله جدید تمام میراث عصر روشنگری و فلسفه رنسانس را زیر سوال برد و حتی حکم به "دیوانگی " به اصطلاح "براداران ماسونی " خود مانند "توماس جفرسون " (از نویسندگان بیانیه استقلال آمریکا) داد؛ چنانکه "ریچارد رورتی " (بزرگترین فیلسوف معاصر آمریکا و از پیشتازان عمل‌گرایی ماسونی) گفت: "جفرسون و حلقه‌اش در دیدگاه‌های فلسفی مشکوکی سهیم بودند، دیدگاه‌هایی که امروزه ما شاید دلمان بخواهد ردشان کنیم. در واقع، دیویی و رورتی یک جنگ داخلی میان لژهای فراماسونری را کلید زدند، این انشعاب در ماسون‌ها، همان تقسیم‌بندی مشهور رورتی درباره فلاسفه به 2 طایفه "بنیان‌ستیر " و "بنیان‌گرا " است و این جدال اکنون به ایران رسیده است.

* جریان انحرافی جدید ادامه راه ماسون‌های پراگماتیست و اصلاح‌طلبان ایرانی است

وی به آراء رورتی به عنوان یک "فراماسون عملگرا " در خصوص ایران پرداخت و با تاکید بر اینکه رورتی از همکاری خود با CIA و فراماسونرها به شکل علنی دفاع می‌کرد، گفت: از سال 1383 که اصلاح‌طلبان مشروعیت سیاسی خود را به کلی از دست دادند و با بن‌بست‌های متعدد تئوریک نیز مواجه شدند، "شورای روابط خارجی آمریکا " در تکاپوی ارائه مدل جدیدی برای پروژه "اصلاحات در ایران " بود و این مدل نیز تحت تأثیر فلسفه عملگرایی (پراگماتیسم) از "ریچارد رورتی " شکل گرفت. یکی از قدیمی ترین رهبران عملیات سری "سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا " در حوزه اندیشه است که از دهه 1950، به کادر مدیریت پروژه موسوم به "جنگ های کثیف روشنفکری " در CIA پیوست.

* فرقه مشائیه استراتژی حزب مشارکت را تعقیب می‌کند

فضلی‌نژاد با بیان اینکه فرقه مشائیه استراتژی حزب مشارکت را تعقیب می‌کند، تصریح کرد: "علی میرسپاسی " (عضو شورای سردبیری فصلنامه کنکاش، چاپ نیویورک) نخستین کسی است که برای "حزب منحله مشارکت " به شرح استراتژی عمل گرایانه رورتی با هدف فهم سیاست های جدید آمریکا پرداخت. از سال 1382، "خشایار دیهیمی " نیز در انتشارات "طرح نو " (به مدیریت حسین پایا) با ترجمه تئوری های سراسر فاشیستی رورتی، به عنوان مبلغ راهبردهای این جاسوس کهنه کار برای "فروپاشی ایران " ظاهر گشت. سرانجام، جمعه شب 22خرداد 1383، "ریچارد رورتی " برای اقامتی 2 روزه وارد تهران شد تا با همکاری "داریوش شایگان " و "رامین جهانبگلو " از نزدیک به ارزیابی وضعیت اصلاح طلبان بپردازد. اکنون در ایران فرقه مشائیه استراتژی حزب مشارکت را تعقیب می‌کند و هیچ یک از نحله‌های دیگر اصول‌گرایی چنین رویکردی را دنبال نمی‌کنند.

وی یادآور شد: وقتی او به ایران آمد، با 2شکست اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای دوم و مجلس هفتم روبرو شد. در واقع پروژه جامعه مدنی شکست خورده بود. رورتی به اصلاح طلبان ایران گفت که "گذار به دموکراسی " محصول بحث های روشنفکری و فلسفی در باب "بازسازی سنت " و "اصلاح دین " نیست بلکه نیازمند اتکاء محض به سنت های آمریکایی و پیروی از فلسفه عمل گرایی (پراگماتیسم) است. از نگاه رورتی باید با گسترش نهادهای دموکراتیک، یک "نیروی اجتماعی سازمان یافته " را برای "مبارزات مدنی " تربیت کرد تا آنان در "یک لحظه تاریخی " (کودتا) دموکراسی آمریکایی را حاکم کنند.

*ماسون‌های عملگرا عقبه خارجی تئوری مکتب ایرانی هستند

نویسنده کتاب شوالیه های ناتوی فرهنگی از "ماسون‌های عملگرا به عنوان عقبه خارجی تئوری مکتب ایرانی " یاد کرد و اظهار داشت: اما نتیجه آراء ماسون‌های عملگرا بازگشت به طرح تئوری "مکتب ایرانی " بود که "ریچارد فرای " یهودی را به عنوان واضع آن می‌شناسند. در واقع، این گفتمان، پس از مرگ اصلاحات باید وارد ایران می‌شد. روز 4 تیرماه 1386 گفتگویی از "ریچارد رورتی " در روزنامه "کوریره دلاسرا "ی ایتالیا منتشر شد که این گفتگو چند روز پیش از مرگ رورتی صورت گرفته بود و وی گفت که "در دیدارهایی که در تهران با دانشجویان داشتم این نظر در من تقویت شد که این کشور نیز قادر خواهد بود اشراق گرایی اسلامی را در آینده ای نه چندان دور در دستور کار خود قرار دهد و اولین گام ها را در جهت دموکراسی بردارد. در کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران که حکومت در اختیار مذهبی‌ها قرار دارد، نیروهای سکولار برای مقابله با کسانی که سعی دارند مذهب را به وجه مشترک جامعه تبدیل کنند، چاره ای به جز جستجوی مخرج مشترک های دیگری بر پایه ملی گرایی ندارند، زیرا نسبت گرایی و گذشت از ریشه های ملی هرگز نخواهند توانست در مقابل مذهب‌گرایی قد علم کنند. بزرگ ترین دستاورد غرب در دو قرن اخیر پایه‌ریزی اخلاقی سکولار مبتنی بر حمایت آزادانه مردم در جامعه ای دموکراتیک در مقابله با اخلاقی مبنی بر خواست‌های الهی بوده است. "

ریچارد رورتی، بازگشت به ریچارد فرای را توصیه کرد

عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان سپس به بازخوانی "نظریه ریچارد فرای پیرامون مکتب ایرانی " پرداخت و گفت: مفاهیمی که رورتی مطرح می‌کند شامل گونه‌ای از اشراق‌گرایی اسلامی است که برپایه مخرج مشترکی از ریشه‌های ملی- باستانی بنا شده است و این مفاهیم که در ظاهر ضدپلورالیستیک (غیرنسبی) معرفی می‌شوند، دقیقاً همان عناصری هستند که بنیان‌های "مکتب ایرانی " را می‌سازند و "ریچارد فرای " یهودی در کتاب "عصر زرین فرهنگ ایران " به واکاوی و بسط آن پرداخته است. فرای از سال 1942 مأمور اداره خدمات استراتژیک آمریکا(o.s.s) بود که تشکیلات سَلف سازمان جاسوسی سیا است.

* فرای یهودی، پیوندهای تنگاتنگ و استواری با لژهای فراماسونری و سازمان جاسوسی CIA داشت

فضلی نژاد متذکر شد: فرای در سال 1946پس از ترجمه کتاب "تاریخ بخارا " از سوی انجمن بورسیه‌های دانشگاه هاروارد، یک فرصت مطالعاتی گرفت و در "مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن " به تحصیل زبان پهلوی پرداخت و پس از بازگشت به "هاروارد " شروع به تدریس انسان‌شناسی و تاریخ و مذاهب خاورمیانه کرد. آن هنگام هاروارد را به عنوان مرکز پژوهشی سازمان سیا می‌شناختند و فرای یهودی، پیوندهای تنگاتنگ و استواری با لژهای فراماسونری و سازمان جاسوسی CIA یافت.

* فرای در کسوت یک ایران‌شناس با مأموریت انسجام تشکیلاتی- تئوریک میان فراماسونرهای ایرانی به ایران آمد

وی در ادامه گفت‌و گوی خود با فارس تصریح کرد: از تابستان 1948 فرای مأموریت یک انسجام تشکیلاتی- تئوریک میان فراماسونرهای ایرانی پدید آورد، بنابراین در کسوت یک مستشرق و ایران‌شناس به ایران آمد و یکی از نخستین و مهمترین اقداماتش تاسیس "مدرسه تابستانی مطالعات ایرانی " در دانشگاه شیراز بود. در سالهای 1970 تا 1975 فرای "مدیر مؤسسه آسیایی " در شیراز و عضو هیأت امنای دانشگاه شیراز شد و به صورتبندی پروژه مکتب ایرانی پرداخت.

پژوهشگر موسسه کیهان، ضمن "مقایسه عناصر مشترک آراء ریچارد رورتی و ریچارد فرای در پروژه ماسونی مکتب ایرانی " اظهار داشت: لب لباب آراء ریچارد فرای در کتاب "عصر زرین فرهنگ ایران " (سال 1975.م) این است که اولاً خصلت ایرانیان محافظه کاری است، و ثانیاً ایرانیان در فرآیند تاریخی تکامل خود فرهنگ‌های گوناگون را با سنت کهن خود سازگار و هضم می‌کنند و سپس آنها را می‌پذیرند. فرای با مفروض گرفتن این گزاره‌های جامعه‌شناختی و مردم‌شناختی نتیجه می‌گیرد که ایرانیان در واقع، اسلام ناب را نپذیرفتند؛ بلکه با روحیه محافظه‌کاری خود در پاسداری از سنت ایرانی، پس از حمله اعراب "اسلام را ایرانی کردند " و با ایرانی ساختن اسلام یک آئین و تمدن جهانی پدید آوردند که نسبتی با سنن و اعتقادات اعراب بادیه‌نشین ]یعنی پیامبر اسلام (ص) و اصحاب بزرگوارشان[ نداشت.

فضلی‌نژاد گفت: در واقع، از منظر ریچارد فرای، "اسلام ایرانی " به عناصر بنیادین اسلام ناب پهلو نمی‌زند. فرای از مذهب شیعه به مثابه یک قرائت ایرانی از اسلام یاد می‌کند و حتی از تاثیرات زرتشت بر اسلام سخن می‌گوید تا جایی که نسب‌نامه بعضی امام زادگان را پیش از اسلام و در مذهب زرتشتی میداند که طبق همان خصلت محافظه کاری ایرانیان رنگ و بوی اسلامی گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این تئوریسین برجستة یهودی ماسون‌ها همچنین ریشه بسیاری از تفکرات فیلسوفان ایرانی مسلمان را نیز در "سنت باستانی ایران " می‌داند؛ چنانکه ریشه تفکرات "شیخ اشراق " را به افلاطون و زرتشت می رساند و سعی می‌کند که برای اثبات ادعای "ایرانی کردن اسلام " در همه مؤلفه های اسلام بعد از فتح ایران، نشانه هایی از حضور نمادها و آئین‌های "ایران باستان " را به رخ مخاطبانش بکشد.

* سخنان اسفندیار رحیم مشایی با پروژه ماسونی "مکتب ایرانی " بسیار نزدیک است

نویسنده کتاب "شوالیه‌های ناتوی فرهنگی " با اشاره به انطباق نزدیک سخنان "اسفندیار رحیم مشایی با پروژه ماسونی مکتب ایرانی " افزود: هم ریچارد رورتی و هم ریچارد فرای از پیروان مشهور فرقه ماسونی "رز صلیبی " هستند و میراث‌دار "دانته " که در کتاب "کمدی الهی " یک جنگ عقیده علیه دین اسلام را کلید زد، اما بازتاب آراء آنان در سخنان آقای اسفندیار رحیم مشایی زمینه پرتاملی را پیش روی ما قرار می‌دهد که به عنوان یک پژوهشگر نمی‌توانیم ساده از کنار آن عبور کنیم و البته باید در سطح یک بحث جریان‌شناختی با روش‌شناسی دقیق تاریخی به نقد و افشای آن پرداخت و از سطح بحث‌های نازلِ صرفاً سیاسی فاصله گرفت.

*آنچه که آقای مشایی ‌می‌گوید‌، یادآور آموزه‌ها و ادبیات ماسونی درباره "معمار بزرگ " و "عصاره دین جهانی " است

فضلی‌نژاد ادامه داد: دقیقاً پس از نشر مصاحبه ریچارد رورتی با در روزنامه "کوریره دلاسرا " در ایتالیا، نشانه‌های ظهور یک پروژه جدید را در ایران شاهد هستیم که توسط آقای رحیم‌مشایی کلید خورد و وی از "پایان دوران اسلام‌گرایی در جهان " خبر داد و گفت: "در سال 1357 انقلاب کردیم تا انقلاب اسلامی را صادر کینم اما من اینجا عرض می‌کنم که دوران اسلام گرایی به پایان رسیده است. معنایش این نیست که اسلام‌گرایی وجود ندارد یا رو به نضج نیست. نه. اسلام هست اما دوره‌اش به پایان رسیده. الان دوره‌ اسب‌سواری تمام شده، اما اسب هست، سوارش هم هست... روند تحولات این نیست که بشریت مسلمان بشود تا به حقانیت برسد... این دوره تمام نشده، بلکه روبه پایان است. بشر سرعتش بالا رفته و فهمش تیز شده که به حقایقی می‌رسه که دیگر لازم نیست آن را از پوسته اسلام طی کند؛ یعنی دارد به یک عصاره اصلی می‌رسد و در آن عصاره اصلی یک فهم بزرگی در آن هست. " در واقع، آقای مشایی در هنگام اوج‌گیری اسلام‌گرایی خصوصاً در اروپا و زمانی که مقدمه خیزش‌های اسلامی خاورمیانه مهیا می‌گشت گفت که دیگر بشر از راه اسلام به حقیقت الهی نمی‌رسد و به یک "عصاره معنوی " فرای اسلام دست یافته است که این عصاره او را به خدا می‌رساند. آنچه که آقای مشایی گفته‌، یادآور آموزه‌ها و ادبیات ماسونی درباره "معمار بزرگ " و "عصاره دین جهانی " است.

سخنان مشایی درباره انسان، تداعی‌گر آموزه‌های ماسونی گوته است

وی با بازخوانی "معنا و مبنای انسان " در بنیان ایدئولوژی ماسونی با شرح تفکر "گوته " آلمانی خاطرنشان کرد: می‌دانید که ماسون‌ها در آموزه‌های نخستین خود می‌گویند، ما برای گردهم‌آوردن پیروان همه ادیان در کنار هم از هیچ صفت خاصی برای خدا که دلالت بر دین خاصی کند، استفاده نمی‌کنیم و به قول "گوته " که او نیز مانند "دانته " از "رز صلیبی‌ "های معروف بود، اکنون وقت آن است که انسان نشان دهد که اراده‌اش هیچ چیزی کم از خداوند ندارد. طنین همین آراء ماسونی، در سخنان آقای رحیم‌مشایی قابل رصد است.

عضو مرکز پژوهش‌های موسسه کیهان به عنوان مثال گفت: برای نمونه، از بهمن 1386 و پس از حکم ریاست محترم جمهوری به مشایی به عنوان رییس "مرکز ملی مطالعات جهانی شدن " می‌بینیم که ایشان درباره "خداگونگی انسان " اظهارنظر می‌کند و "انسان را جایگاه خداوند و تعظیم به انسان را برابر تعظیم به خدا " می‌داند، چون که "خداوند به خودش بدهکار بود که انسان را آفرید! "

فضلی‌نژاد ادامه داد: آقای مشایی در مرداد 1389 جمله‌ای را گفت که معلوم نیست عمداً یا سهواً خواسته یک آموزه ماسونی از "گوته " آلمانی را یادآور شود، رییس دفتر رییس جمهور گفت که "ماموریت انسان بر روی زمین این است که به جای خدا تصمیم بگیرد و به جای خدا اراده کند. خدا ظرفیت خدا شدن را در انسان قرار داده و انسان قرار است که خدا باشد و در جای خدا بنشیند. " آقای مشایی همچنین در 8 آبان 1389 می‌گوید "در تفکر ناب توحیدی، انسان و خدا در یک مسیر هستند " و این تفکر ناب را "مکتب ایران " معرفی می‌کند.

برنده تندیس زرین جنگ نرم از جشنواره بین‌المللی مطبوعات با اشاره به سخنرانی‌های پیشین خود از سال 1388 اظهار داشت: اصلی ترین گزاره این فرقه، یعنی شعار "خدا شدن انسان " (اومانیسم اسلامی) که هر از گاهی با عبارات "سلام بر انسان " و "عشق به انسان " در هم می آمیزد، ترجمه دست چندم و کپی برداری کهن های از تئوری "اسلام آمریکایی " برای "تجزیه دین " است.

فضلی‌نژاد افزود: این گزاره لاجرم به "همسان پنداری " و چه بسا "همذات پنداری " انسان و خدا می‌انجامد و از حیث معرفتی مغایر با اندیشه "فقر ذاتی انسان " است که در مکتب اسلام ناب امام خمینی(ره) متجلی است. این فرقه که می‌کوشد خود را با گونه‌ای از معنویت و اشراق‌گرایی اسلامی گره بزند، رودررو با حقیقت عرفان و سلوک "عارفان مبارزه جو " است.

فرقه مشائیه و خط جدید تحریف حضرت امام خمینی(ره)

وی با اشاره به بیانات امام(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی در صحیفه امام جلد 20 صفحه 366 می‌فرمایند: "ما خودمان چیزی نیستیم؛ هر چه هست از اوست. اگر عنایات او نبود ما هیچ بودیم، چنانچه از ازل هیچ بودیم و بعدها هم از حیث حیثیت خودمان هیچیم. منتها ما هیچ‌ها اشتباهاتی داریم. خیال می‌کنیم ما هم یک چیزی هستیم و این یک حجابی است بین ما که امیدوارم خدای تبارک و تعالی این حجاب را بردارد و ما بفهمیم کی هستیم. "

پژوهشگر موسسه کیهان با انتقاد از گفته‌های مشایی ادامه داد: اینکه آقای رحیم مشایی دم از امام خمینی(ره) می‌زنند و هنوز نمی‌دانند یا تغافل می‌کنند که "انسان " در اساسی‌ترین ارکان مکتب اسلام ناب "فقر مطلقِ ذاتی " و "از حیث حیثیت وجوی خود هیچ است " و بعد اصرار بر ارائه یک تلقی ماسونی با کپی‌برداری از "گوته " درباره انسان دارند و بارها از نقطه عزیمتی اومانیستی تاکید کرده‌اند که "انسان محور عالم است "، این گزاره‌ها تردیدآفرین است و نمی‌توان از کنار این التقاط‌های ایدئولوژیک به سادگی گذشت.

فضلی‌نژاد بیان داشت: اگر از رییس‌جمهور محترم انتظار می‌رود که نص ناصحان و رای عالمانی مانند علامه مصباح یزدی و دیگر عالمان ربانی را از موضع عقیدتی بپذیرند و "آزادی ابراز عقیده " را از "آزادی انحراف عقیده " تفکیک کنند، به سبب آن است که درباره "جریان انحرافی جدید " کار پژوهشی گسترده تئوریک انجام شده و شأن محققان نیز تحقیق و تدقیق جریان‌شناسانه در چنین حوزه‌هایی است؛ چنانکه شأن عالمان ربانی نیز هشدار پیرامون جریان‌های انحرافی به ما است تا با آگاهی عمومی، زمینه بسط آن‌ها سد شود.

گفتمان انتقادی علیه فرقه مشائیه باید با حفظ منافع ملی باشد

وی یادآور شد: یک روز، اصلاح‌طبی سکولار و روشنفکری دینی به غایت لیبرال که پس از دوم خرداد 1376 به اقتدار در حاکمیت رسید، با انحراف از خط امام خمینی(ره) سبب هشدار علمای ربانی حوزه علمیه قم مانند استاد مصباح یزدی شد و سپس تکاپوهای متفکران مسلمان مانند استاد حسن رحیم پور ازغدی برای نقد آنان

/ 1 نظر / 3 بازدید
قرآن والپیپرز

پیشاپیش فرا رسیدن عید مبعث پیامبر خوبیها ، حضرت محمد مصطفی(ص) را به شما تبریک می گویم. ..::التماس دعا::.. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] منتظر حضور شما و دیدگاه های ارزشمندتان هستیم. [گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] فوتو+وبلاگ= فوتوبلاگ "قرآن والپیپرز"